zondag 28 april 2013

Geen telefoon

Ik had al wel zo'n vermoeden dat het niet naadloos zou gaan dat overgaan van het ene naar het andere bedrijf. In ons dorp is er onlangs glasvezel aangelegd en men kan nog maar voor 2 bedrijven kiezen. Zij zouden alles voor je regelen... 
Voor telefoon en internet zit ik bij KPN en voor televisie bij het plaatselijke kabelnet. Ik heb via de site per 1 mei op moeten zeggen dat alles zou regelen. Van KPN krijg ik bericht dat het pas per 21 mei gaat. Ook prima wat mij betreft, maar dan moet het nog wel tot die datum werken toch?
Er zou ook een monteur langskomen om alles te regelen. Toch krijg ik een e-mail om maar even de telefoon zelf om te zetten. Ik ben niet technisch aangelegd en zonder plaatjes weet ik echt niet wat te doen. Moet ik het nieuwe kastje eerst 'slopen' en wat moet ik eraf halen eerst om een aansluiting te kunnen vinden? Wat, waar en met welke draden? Daarom dacht ik al, laat maar mooi tot de 21e zo, daarvoor is de monteur dan al lang geweest. Helaas, verkeerd gedacht. Weer een mail gisteren en honderd maal hun excuses dat we niet meer kunnen bellen! Niet meer via KPN en niet via het nieuwe bedrijf. Ze werken er hard aan... Ja ja. Ik betaal nu zelfs dubbel...

Wat is het toch vervelend dat je maar uit 2 -voor mij totaal onbekende- bedrijven kunt kiezen. Alles gaat mis, duurt lang, doet het niet. Ik denk dat als het zo blijft weer veel mensen over gaan naar een ander zodra andere bedrijven zich aanmelden!
Straks nog kijken hoe het gaat met tv en internet... hoe lang tijd zou ik daarmee zonder zitten?

11 opmerkingen:

  1. Welke twee glasvezelaanbieders zijn het?
    Als Lijbrandt er tussen zit, zou ik voor hen kiezen. Oma had de keus tussen KPN en Lijbrandt en we hebben voor Lijbrandt gekozen omdat we hele slechte ervaringen hebben gehad met KPN. Bij de moeder van mijn vriend eveneens en het bevalt al een paar jaar goed, ook geen grote storingen gehad zoals bij KPN of UPC, alleen aangekondigde, korte storingen en dan echt helemaal niet vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Glashelder en ik meen Bing?

      Verwijderen
    2. Plinq misschien? Bing is de zoekmachine van Microsoft.

      Moet je persé overstappen naar glasvezel trouwens?

      Verwijderen
    3. Ja klopt! Is Plinq! Het leek er op ;-)

      Verwijderen
  2. Het kan dus zijn dat ik vanaf 1 mei een poos niet op internet kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in mijn buurt is anderhalf jaar geleden glasvezel aangelegd. We konden kiezen uit 4 aanbieders. Niet gedaan, want ik dacht dat geneuzel met omzetten. We hebben later een aanbod van XMS gehad om alleen tv via glasvezel te laten lopen. We moeten nog steeds op de aansluiting wachten. Buren hebben KPN gekozen en moeten 10 cent per minuut betalen, dus kijk uit en lees!
    Ik wens je sterkte.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je het geld laten storneren? Als ze de dienst niet leveren, hoef je op zich niet te betalen.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is geen reclame voor die bedrijven.Maar lastig voor jou en misschien nog anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Afgelopen maandag tot 3x toe gebeld en gemaild. Geen antwoord! Ze zouden het uitzoeken en krijg dan bericht. Gewoon Call Centre dus.
    Hoe ze me moeten antwoorden is me een raadsel want telefoon doet het niet meer en mail morgen ook niet meer.
    Heb al klacht ingediend bij de gemeente waar dit vanuit is gegaan met een adviseur.. Alles zou 'naadloos' gaan met opzeggen en aansluiten.

    Dus vanaf morgen ben ik tot ??? niet meer online...
    Echt SCHANDALIG!!! Wat een service.
    Bel morgen gewoon weer verder met mobiel tot ze ziek worden van zoveel bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben ook glasvezel nu.We hebben gekozen voor Lijbrandt alles in 1.

    Het omzetten is perfect verlopen.....helemaal geen problemen gehad!!

    Veel sterkte, hoop dat snel alles goed komt.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dat is vervelend. Hier ligt het nog niet maar dan zijn we alvast gewaarschuwd.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.