woensdag 22 mei 2013

Nogmaals glasvezel

Buiten alle ellende in de wereld, dichterbij in Nederland en in de
naaste omgeving zelfs, is wat mij overkomt natuurlijk een peulenschilletje. Maar het is toch echt vervelend om geen telefoon en internet te hebben. Daarom maar even een tussendoor berichtje via een andere pc om toch maar weer eens wat van me te laten horen. Helaas ben ik nog even afwezig en tot wanneer is de vraag...

Mobiel bellen richt niks uit, want ze zoeken het uit en nemen wel contact op. Doen ze niet. Mailen heeft geen zin, krijg geen reactie. Eindelijk na zoveel keer gebeld te hebben, is er toch eindelijk een afspraak met een monteur gepland. Uit het dorpskrantje maak ik op dat ik echt niet de enige ben met problemen met glasvezel: de klachtenstroom is zo erg dat er een proces aangespannen gaat worden! Afspraken worden niet nagekomen, internet blijkt zelfs trager te zijn dan kabelnet, telefoons die uitvallen, onbeschofte monteurs enz. Ik ga er dus maar even vanuit dat na het monteursbezoek het nog steeds niet alles doet om een grotere teleurstelling te voorkomen. WErkt het wel, heb ik geluk. Je hebt bv recht op pakweg 1 meter draad als er een langere draad nodig is, wordt er weer een nieuwe afspraak gemaakt. Er moeten handleidingen aanwezig zijn van tv, pc en telefoon met originele afstandsbedieningen en met voor mij onbekende kabels. Mijn tv afstandsbediening is door de hond gesloopt en ik heb al jaren een universele. Dat zou dus inhouden dat de monteur mij niet helpt met de tv instellingen bv doordat ik geen originele heb.
Twee hele boze buurtbewoners gaan hier iets mee doen en zeggen dan ook dat het bedrijf iets probeert waar te maken maar dat ze zover nog helemaal niet zijn. Kwalitatief is het knudde.Hilarisch is dat er grote borden in het dorp hangen dat het dorp klaar is voor glasvezel. Lachertje dus. Verre van dat!

Maar al met al wacht nu af. Je voelt je machteloos als er toch niet wordt geluisterd of geantwoord. Gelukkig ben ik niet alleen! Maar ik mis internet wel erg! Ik typ wel berichtjes in Word en spaar ze op tot ik weer online kan...

Update 23/5: Er zijn 2 monteurs vanmiddag geweest, ze waren aardig en hebben alles aangesloten! Ik heb weer televisie, telefoon en internet :-) Was zo maar alles gegaan!

3 opmerkingen:

  1. Oh jee, da's echt balen, in dit geval troost 't leed van buurman en buurman ook niet,
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat vervelend. Hoop dat het snel opgelost kan worden. We kunnen niet meer zonder. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat glasvezel wil wat. Ik heb een jaar geleden een contract getekend alleen voor TV en heb het nog niet, maar wel wordt er al 3 maanden een bedraqg afgeschreven. Probeer dat maar eens terug te krijgen!
    Sterkte en groetjes Trees

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.