zaterdag 21 mei 2011

Vrouwvriendelijke handleidingen graag!

Ik wilde vanmiddag eens een bouwpakketje, wat ik een jaar geleden heb gekocht, in elkaar gaan zetten. Een wit bankje met aan de zijkanten een uitsnede van een tulp: een uitverkoopgevalletje van de Bl.
Eerst de doos opengemaakt en 'bevrijd' van al het plakband waarmee de naden vastzaten en daarna wat gereedschap erbij gezocht (kruiskopschroevedraaier en een 'zachte' hamer). Het grote karton van de doos kan ik nog goed gebruiken als ik start met de buitenkant van mijn huis te schilderen.

Na eerst de handleiding te hebben bestudeerd wat wat was en hoe de volgorde moest worden, begon ik vol goede moed. Die moed zakte iet wat in toen bleek dat de lange schroeven te lang bleken te zijn en wat me niet de bedoeling leek dat schroeven er een cm uitsteken. De schroeven kwamen steeds tegen een harde schroef aan, maar die kon ik niet verwijderen. Ineens paste een schroef wel en het bleek dat die opzij dus verzonken schroeven waren, diepte ik uit mijn zeer verre herinnering ineens op, dus als je wat draait met die verzonken schroef dat de schroeven daarin vielen. Moet je maar net weten dus. DAT zouden ze nu op zo'n handleiding moeten zetten. Dat stond niet op de handleiding dat die schroefgleuven verticaal moesten staan. Die stonden nu natuurlijk allemaal horizontaal. Ik kwam er bij toeval achter toen de schroevedraaier ineens wel verder ging dan de schroef. Wel stond in de handleiding een hele uitgebreide afbeelding hoe je een plastic dopje over een schroef moet klikken en dat is meestal wel bekend toch. Maar goed, het lukte me uiteindelijk en zonder hulp. Het had veel sneller gekund met een vrouwvriendelijke handleiding!

Alleen is nu de volgende vraag waar zet ik het bankje neer? Een beetje een overhaaste koop geweest toentertijd. Ik dacht dat het buiten kon staan, maar zo te zien kan dit niet met dit spul. Ik verwachtte echt hout, maar het is geperst spul met een soort plastic erover. Dat waag ik maar niet aan een regenbuitje. Daarom zal dit tulpenbankje wel naar de zolder gaan verhuizen naar mijn hobbyruimte. Maar nu eerst even nog trots zijn dat het me gelukt is en er nog een paar dagen beneden naar kijken. Ik heb het toch maar mooi zelf 'FF' gefikst!

Update: zondag 22 mei 2011 foto toegevoegd.

8 opmerkingen:

  1. Petje af! Knap hoor. Ik doe het je niet na.
    Nu ervan genieten. Ik ben benieuwd naar de foto.

    Lierfs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vrouwvriendelijk dat is er meestal niet bij en dan moet je maar raden. Maar het is gelukt uiteindelijk. Mannen snappen het volgens mij soms ook niet! Staan soms ook te klungelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar.
    En eigenlijk heeft niemand zo een handleiding nodig want vrouwen snappen het niet en mannen kijken niet ;-)
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kent toch die mop,waarom die zweedse meubelgigant zich niet in Staphorst mocht vestigen? Er wordt te veel gevloekt,als hun producten in elkaar gezet worden. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar... Het resultaat is prachtig! Wat een schattig bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bloed, zweet en tulpen...., je hebt er wel een hardstikke leuk bankje aan.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een prachtig bankje! Maar met gebruiksaanwijzingen heb ik ook altijd moeite. Dan neem ik me voor: 'Hoe moeilijk kan het zijn?! Gewoon de stappen volgen!' maar die stappen zijn altijd onbegrijpelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar kan ik deze mooi bankje kopen ?... je hebt goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.