zaterdag 8 augustus 2015

Zonnig

Wat hebben we dit jaar toch geluk met het mooie weer. Afgelopen weken is er dan wel wat regen gevallen, maar dat was alleen maar heel goed voor de tuin. Sommige nieuwe jonge fruitboompjes hebben het hier echter niet gehaald, maar dat was mijn eigen stomme schuld om ze in de weken daarvoor niet genoeg water te geven. Gelukkig genoeg aan planten en bomen wat overblijft en het wel weer goed doet. Redden wat er te redden valt en anders volgend jaar maar weer een paar nieuwe kopen. Er zijn sommige tijden dat je tenslotte niet met alles tegelijk bezig kunt zijn.
We kunnen in ieder geval weer ons hart ophalen en veel vitamine D opdoen door veel buiten te zijn. De zon doet de rest.
Het leven ziet er altijd een stuk gemakkelijker en letterlijk zonniger uit dan dat het bewolkt, grauw en grijs is. Alles lijkt een stuk gemakkelijker te gaan..
Mijn energie is 's morgens vroeg het beste heb ik gemerkt, het is zonnig en het is nog een  lekker temperatuurtje om van alles te doen. Mijn uithoudingsvermogen is al ietsje beter geworden. Ik kan bv al een uur lang in de tuin bezig zijn en ook binnen met opruimen voor ik weer moet pauzeren. Het is toch wat als je zittend werk gewend bent en in de vakantieperiode ineens veel lichamelijk werk gaat verrichten :-)
En verder ga ik weer...



5 opmerkingen:

  1. Rustig voort doen dan kan je een berg verzetten. Jammer van de boompjes. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt goed, Marianne. Lekker in de tuin bezig zijn en zeker met dit weer is heerlijk.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En straks even wat hulp van mijn dochter is ook niet weg :-)
    Zij zet een hoop buiten en ik ga het daar fijn uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.