maandag 3 augustus 2015

Kringloop aanwinsten

De kringloop zit niet zover van de natuurwinkel, dus dan is het verleidelijk als er een parkeerplekje vrij is tenminste om snel even binnen te kijken. Ik moet er 5 km voor rijden dus combineren van winkels die ik bezoek, doe ik sowieso. Meestal houdt het bij 2 winkels wel op want dat vind ik het wel weer welletjes, maar gewoon het feit van combineren vanwege benzineverbruik is nooit weg. Want wat voor leuke koopjes je ook treft, het benzineverbruik moet je eigenlijk wel mee rekenen. Als ik wat koopjes of reclames bij de natuurwinkel tref, heb ik voor mijn gevoel de benzine eruit. Het is net wat te ver om te fietsen, kan wel, maar met zware fietstassen en over een grote bult trappen van een viaduct, zie ik echt niet zitten.

De laatste weken heb ik leuke dingetjes gescoord bij de kringloop. Oh je en ik moet zo nodig mijn huis opruimen om meer ruimte te creƫren. Maar voor handwerkspulletjes kan ik altijd wel een plekje vinden gek genoeg. Alleen het gevoel dit te scoren, maakt me al zo blij. Zo trof ik 3 doorzichtige plastic zakken vol met wol aan voor maar 4,50 per zak. Ik kon maar niet kiezen welke ik zou nemen want ik zag wat van dezelfde wol in alle drie zitten. Tja wat moet je dan. Ze alle drie maar nemen dus! Het was een klus ze te dragen en dat lukte dan ook niet. Ze gaven me drie extra zwarte vuilniszakken, echter die waren net zo slap met zo'n gewicht aan garen erin. Alles thuis op de plaats uitgezocht en gesorteerd. Met hulp van de hond en de katten, dus ik moest steeds op mijn hoede zijn :-) Er zaten zelfs nog gebreide dingen tussen en daarom denk ik dat mensen die zakken hebben laten liggen. Het oogde erg rommelig. Als je de bolletjes allemaal telde was het misschien een dubbeltje per bol of minder, niet gek dus! Grove wol. mohair, katoen enz. Ik had een super middag thuis dat snap je natuurlijk wel! Zet mij tussen lapjes, bolletjes en boeken en je hebt geen kind meer aan me ;-)
Wat later trof ik weer zoiets, maar dan in kleinere stevigere zakjes en kwam het ook neer op een vuilniszak vol en daar betaalde ik 7,50 voor in totaal. Nog niet veel natuurlijk. Leuk, leuk, leuk dus weer.
Twee weken terug trof ik Japanse borduurpakketjes en alleen het borduurgaren was het al waard, 0,75 per pakketje voor onderzetters en 2 'geen idee' doeken die erbij horen. Ik kocht het voor het garen, maar ik vond de libellen eigenlijk best wel mooi, dus wie weet, maak ik ze toch.
Vorige week trof ik een punchapparaatje aan, compleet met garen en stof (kostte dus ooit fl 27,50). Leuk om daar eens mee te oefenen want dat wilde ik al een hele tijd. Misschien is het totaal niet mijn ding, maar dan weet ik het wel voor 1 euro :-)
Tegelijk trof ik een cone met gouddraad aan zo groot als 2 galameloenen op elkaar voor slecht 1,50! Moet je nagaan wat een klein klosje kost...
Dus al met al wat me even van mijn stuk bracht afgelopen maanden, waren dit erge leuke lichtpuntjes :-)


2 opmerkingen:

Hartelijk dank voor je reactie.