maandag 17 oktober 2011

Pyjama koopje

Zaterdag was ik eventjes bij de Lidl voor nat voer voor de dieren en zag daar in een bak diverse uitverkoopartikelen liggen. Nu had ik daar al eens eerder ingekeken en daar lag mijn maat toen niet bij. Nu nogmaals gekeken en warempel daar haal ik twee pyjama's van mijn maat uit. Best aardig nog en met lange mouwen ook. Ze waren maar 5,79 per stuk nu, dus echt een koopje. Voor die prijsjes slaap ik toch lekker niet waar :-) Nu nog even afwachten of ze ook de was nog overleven met die felle kleurtjes roze en de andere paars, en dat het niet krimpt. In handwarm water was ik het dan heel snel. Een eerste keer ben ik altijd zeer scheutig met azijn in zowel het waswater als in al het spoelwater. Bij een beetje trekt de geur altijd wel weg, maar deze geur blijft altijd wel lichtjes hangen tot de volgende wasbeurt. Beter teveel dan te weinig met felle kleuren en wit. In mijn leven is het me al diverse keren overkomen dat de kleuren doorliepen met maar een scheutje azijn. Vaak is dat met rood en wit of donkerblauw en wit. Het is dus altijd afwachten. Ik spoel net zo lang tot het spoelwater met azijn geen kleur meer afgeeft. Zelfs als je na een poosje het wel gelooft dat de kleuren niet meer doorlopen, voltrekt zich toch nog zo'n geweldig doorlopen tafereel waarbij je alleen maar denkt, had ik nou toch maar wat azijn gebruikt ...

5 opmerkingen:

  1. Wat een geluk heb je zeg. Heerlijk 2 pyama's en voor dat geld.
    Daar kan je je zeker geen buil aan vallen.
    Slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wat een koopjes! ik kijk ook graag
    in die bakken bij lidl en Aldi.
    Ben ondertussen terug met een blog gestart...ik kon het bloggen niet missen :) Op mijn vorige
    blog zat een hacker...
    Ik had nog geluk, moest niet veel aan mijn naam
    veranderen...
    Heel veel liefs en slaap zacht in je nieuwe pyama's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dergelijke koopjes. Als het niet vies is stop ik het gewoon in de wol was met meer van dergelijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad een mooi koopje! Ik kijk er ook regelmatig, hoewel ik toch meestal tot de conclusie kom dat ik al heel veel pyjama's, onderbroeken, hemden en sokken heb (die liggen er meestal). Soms hebben ze er ook leuke sportkleding, maar die vind ik dan weer wat te duur. Bij de Action oid kun je die dan weer goedkoper halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eentje al uitgeprobeerd inmiddels en het zit prima en slaapt ook goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.