donderdag 19 januari 2017

Voorbereid

De weerberichten gaven vorige week aan, veel sneeuw wel tot 10 cm, glad en ijzel. Echter hier geen 10 cm gevallen... gelukkig slechts wat sneeuw op autodaken.
Tja met wat ervaringen van de afgelopen jaren met vallen en opstaan en daarna dikke knieën, zorg ik maar liever voor genoeg verse voorraad in huis. Zoiets kan natuurlijk maar voor een paar dagen zijn, maar net zo goed duurt het straks 6 weken. Voor dat laatste hebben we gelukkig tegenwoordig internet om de deur niet uit te hoeven... Ik neem geen onnodige risico's meer. Mijn knieën worden steeds dikker :-( Ik ben dan ook geen liefhebber van vriesweer. Al wil onze hond juist nu veel naar buiten, maar ja het is dan ook een husky. Zijn oerinstinct roept.

Zo gezegd zo gedaan, ik heb weer genoeg boodschappen in huis voor een paar dagen en daarna wordt het eentonig en van hetzelfde... keldervoorraad en diepvries. Dat heet dan creatief zijn :-)
Wel heerlijk nog een ouderwetse kelder te hebben in huis. Het is daar altijd echt heel koud, het vriest er net niet. Zo kan ik ook nog heel wat kwijt. In de zomer is het daar altijd fijn vertoeven als het heet is, want dan heb je daar zelfs nog kippenvel.

1 opmerking:

  1. Ja dat doe ik ook altijd rond deze tijd wat extra's in huis. Als het niet nodig is komen we niet met gladde wegen de weg op.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.