zaterdag 23 februari 2013

Kringlopen krijgen minder?

Vandaag las ik in diverse digitale kranten dat de kringlopen minder zouden ontvangen en dat ook daar de crisis toegeslagen zou kunnen zijn.
Nou was ik toevallig vanmorgen nog bij een kringloop en vertelde dat wat ik gelezen had. Ze hadden daar echter niks van gemerkt en krijgen nog steeds evenveel binnen, dat ze zelfs denken aan uit te breiden!

Ik reageer niet vaak dus de stoute schoenen aangetrokken en dit keer gereageerd op het bericht in de bekende digitale krant dat ik het vanmorgen bij eentje na had gevraagd omdat ik er toch was en dat het bij deze wel goed gaat en veel binnen komt. Verder dat ik vaak ga en dat het meestal boeken zijn die ik dan koop. Een vrij normaal bericht lijkt me. Maar wie ben ik?
Wat schetst mijn verbazing op een automatisch bericht in mijn mailbox dat mijn bericht NIET geschikt is om te plaatsen! Nou zeg! Ik gebruik geen agressieve taal, discrimineer niemand, beledig niemand. Geef alleen aan dat bij de kringloop waar ik ben geweest vanmorgen dit na heb gevraagd en dat daar nog steeds VEEL binnen komt en niks te merken is dat er minder wordt aangeboden. Wat is daar nou zo NIET geschikt aan omdat niet te publiceren?

Omdat ik dat zo absurd vind, doe ik het alsnog hier :-) Nu geloof ik voortaan nog minder van wat in de kranten staat waar is en of ze wel degelijk onderzoek hebben verricht als ze zo'n opmerking niet eens willen plaatsen...

7 opmerkingen:

  1. Het was zelfs op het nieuws,dit item. Hier in de omgeving vind ik,dat de kleding minder wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kan ik al jaren niet meer voor kleding slagen. Bij de twee waar ik altijd ga, hangt het nog steeds boordevol kleding, alleen niet wat ik wil. Vind de prijskaartjes bovendien te hoog.

      Verwijderen
  2. Ik vind de prijzen van spulletjes in kringloopwinkels/Restore de pan uit rijzen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet goed opletten en regelmatig ook even bij de gewone winkels binnenlopen om ook die prijzen te kennen las je in de kringlopen winkelt.
    Bepaalde producten zijn inderdaad veel te duur. Na 4 weken als ze niet verkocht worden, worden ze in de container gegooid. Dan kan m.i. de prijzen beter omlaag.
    Veel is inderdaad ook ergens stuk. Raar dat mensen dat dan toch afgeven.
    Maar boekenprijzen vind ik erg meevallen. Voor een pocket, hoe dik ook is maar 80 cent en en met kartonnen kaft 1,30. Bij de andere 2 kringlopen waar ik kom, zijn ze veel duurder, zelfs tot 6 euro zelfs per stuk.

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 20 jaar geleden, toen ik al in de kringloop kwam kon je echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

    ik heb jaren gewerkt bij de kringloop dus weet een beetje hoe het ongeveer gaat.
    Eerder kregen wij bankstellen binnen die je wel moest stapelen, nu komt er echt veel minder binnen. En nee, mensen kopen geen bankstellen met gebruikssporen. Tegenwoordig kun je beter voor een redelijk bedrag op MP scoren. Ook kleding is minder geworden. De spoeling wordt dunner, omdat er meer partijen in de tweedehandsmarkt zijn gesprongen.
    Televisie en beeldschermen, van die bakbeesten maar het best nog wel goed doen...helaas geen kopers voor.
    Speelgoed, bloempotten en vazen dat kun je nog voordelig scoren.
    En het is ook afhankelijk wie er prijst, de een schat het hoger in dan de ander.

    Maar echt voordelig scoren is er niet meer bij, heel enkel daarvoor zal je echt iets anders moeten verzinnen.
    Rommelmarkten van verenigingen, buurten en kerken enzo daar kun je nog schatgraven.
    Ruilen zal ook herondekt moeten worden.
    En ik denk zelf dat zelf maken uiteindelijk ook weer interessant wordt.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Goes is een kringloopwinkel en een ruilwinkel. In beide winkels ben ik een paar keer geweest. Bij de kringloopwinkel vind ik de prijzen behoorlijk hoog. Zelfs voor van die zware eiken meubels vragen ze nog zo 70 euro, terwijl echt niemand die wil hebben. Ook glazen en vaasjes zijn te duur. Voor een euro kun je bij Ikea leukere dingen, dan die jaren 70 en 80 spullen.
    De ruilwinkel bezocht ik in eerste instantie om spullen te brengen. Daar werken ze met een puntensysteem. het is er altijd druk, zowel met brengers als met kopers. Lees maar eens op mijn blog: http://laprofesseur.blogspot.nl/2013/01/ruilwinkel.html
    Nu ga ik er af en toe kijken of er leuke dingen zijn. Met name tussen de bakspullen zijn leuke dingen te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik ook stom, dat ze dat niet plaatsten. Ze willen zeker niet worden tegengesproken...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.