zaterdag 9 februari 2013

Rekening HZG van afgelopen abonnement 2010

Nou moe! Ik ben jaren lid van de HZG (Handwerken Zonder Grenzen) geweest vanaf 1978 en heb dat in april 2010 opgezegd. Ja, je leest het goed 2010, het is geen tikfoutje. Nu in 2013 krijg ik ineens een bevestiging in mijn mail dat ik abonnement is opgezegd en nog een rekening daarvan krijg...?! Euuh? Als ik er niet mee eens was kon ik bellen of mailen. Ik mail direct terug, maar krijg deze ook weer per omgaande direct terug want het e-mailadres wordt niet herkend. Wat is dat nu weer voor waanzin?

4 opmerkingen:

  1. Is dit misschien zo'n spamincasso? Ik kreeg een andere, waarvan ik zeker wist dat ik de rekening al betaald heb. Niet op reageren, vervolgmailtjes afwachten en eventueel maandag gaan bellen met de uitger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd of men je blijft lastig vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn dochter kreeg vorig jaar een brief van een incassobureau, daar stond in dat ze het geld dat ze kado had gekregen bij afsluiting van een begrafenisverzekering 2 jaar daarvoor terug moest betalen omdat de firma waarbij ze haar verzekering afgesloten had failliet gegaan was, haar verzekering loopt gewoon door via een andere firma en ze had ook steeds netjes haar premie betaald ,we vonden het dus een beetje een rare actie,we zijn ermee naar het juridisch loket gegaan en die zeiden ,niet betalen ,dit soort incassobureaus hoopt dat je schrikt van de formele toon van de brief en de dreigementen met boetes en dergelijke en dat je dan maar betaald zo halen zij dan geld op dat ze anders mislopen. ik vraag me af hoeveel mensen toch maar betaald hebben uit angst voor represailles.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.