maandag 19 december 2011

Koffiezetapparaat heeft het (eindelijk) begeven

Van de week toen ik beneden kwam, lag het koffiezetapparaat in stukken op de granieten keukenvloer. Er lag natuurlijk geen briefje bij wie dat op zijn of haar geweten heeft, dus zullen we het maar houden op de kaboutertjes. Nu ben er nog niet eens rouwig om, omdat ik het altijd een vervelend koffiezetapparaat heb gevonden en het apparaat deed het meer niet dan wel. Met een gerust hart kan het daarom ook gewoon weg, de deur uit. Ben zelfs opgelucht, want iets wegdoen, is altijd moeilijk als je met consuminderen bezig bent. Hoewel ik wel de thermoskan nog houd, want daar was niks aan te zien en is nog goed bruikbaar om koffie een poosje in te bewaren..

Ik heb dit keer ook besloten geen nieuw koffiezetapparaat meer te kopen. Heb ik ook weer iet wat meer ruimte in huis :-) Ik ben inmiddels zo gewend om wat water voor 1 mok te koken en het op de ouderwetse manier gewoon via een filtertje te laten doorlopen. Ik kan de koffiezetapparaten inmiddels al niet meer tellen hoeveel ik er heb gehad, hetzelfde als met stofzuigers. Laatste raak ik dan ook niet meer aan, want ik hoef maar te wijzen en het het ding gaat stuk. Ik heb toch overal laminaat en granieten vloeren in mijn huis, dus dat is geen probleem.

Ook hou ik me nog steeds goed aan het niet meer zo veel koffiedrinken. Niet eens iedere dag en maar af en toe. Gemiddeld komt dat neer op 1 à 2 mokken per week. Voor de rest drink ik kruidenthee. Ik ben niet meer verslaafd dus :-) Aan koffie wel te verstaan. Chocolade is een ander verhaal.

4 opmerkingen:

  1. Zo kan het ook en nog zuinig ook. De 2 andere berichten heb ik verwijderd door schrijffouten. Sorry, ik was te haastig. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blijft natuurlijk zonde, maar zo kan het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik heb dat ook wel eens: pure opluchting dat iets stuk is en het dan niet meer vervangen. Zolang je het hebt en het is nog goed, voelt het toch wat vreemd om het weg te doen. Als het stuk is, dan heb je een mooie reden. Zo is onze vaatwasser nu stuk en ik kan me er niet toe zetten om vaart te maken met een evt. nieuwe. Hij heeft het al eerder opgegeven en deed het daarna ineens weer en met de hand wassen is ook echt geen ramp. Soms zelfs wel even lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het gaat nog heel snel ook met een filtertje. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.