maandag 26 september 2011

Nazomerweekend

Wat een heerlijk weer dit weekend. Zondag heb ik eindelijk sinds de zomer de erker voor weer geschilderd. Nu is het naar mijn zin. Hij is weer wit. In de zomervakantie was ik daarmee begonnen, maar het was niet echt goed verfweer vanwege de vele regenbuien en daarna de broeierige vochtigheid.
Er waren al meer goede verfdagen geweest, maar dan kon ik niet en nu kon het dan toch eindelijk. Heerlijk zo steeds half in de zon en schaduw. Ik had in de zomer oude (volle) verfpotten gebruikt, op zich geen probleem, want dat doe ik zo vaak, maar twee van de drie waren niet wit, maar gebroken wit bleek later. Dat had ik in het begin niet gezien omdat ik vaak rond de schemertijd pas aan het verven was. Ik dacht nog, ach het is bedekt en beschermd en dat is het voornaamste. Toch geleidelijk aan begon ik me er toch aan te ergeren. Ik had al besloten om vóór het huis wel wit te gebruiken (dus over te schilderen; heb daar alleen nog maar de erker geverfd) en dan maar achter alleen het gebroken wit. Dit om de verfbussen op te maken, maar daar heb ik dan wel weer andere bestemmingen voor. Ik ga gewoon verder waar ik ben gebleven en als alles buiten is geverfd, verf ik toch de achterdeur en het keukenraam weer opnieuw wit. De rest is nu ook wit.

De komende tijd krijg ik wekenlang andere klussen buiten te doen, die echt voor gaan, namelijk flink snoeien en zagen (uitdunnen vanwege de dakgoten en licht) door een bedrijf en dat kan ik niet allemaal voor laten liggen of opzij van het huis. Dat gaat allemaal naar achteren in de tuin, zowel de stammetjes als de takken. Ik heb bewust gekozen voor geen afvoer en de stronken laten zitten omdat dat wel 2/3 in de prijs scheelt. Dat geld is zo weer zelf verdiend. Wel veel werk en veel gesjouw.
Dus dit weekje nog even wat verven zover ik dat kan, want ik moet ook gewoon naar mijn werk natuurlijk.

Vervelen? Wat is dat?

3 opmerkingen:

  1. Goed zeg! Wij zouden hier buitenom eigenlijk ook nog moeten schilderen, maar ik durf het qua weer niet altijd aan. Misschien deze week eens kijken en het dan echt raam voor raam bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zou voor al die klussen nog wel een weekje vakantie kunnen gebruiken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb voor en na de zomervakantie regelmatig wat seniordagen vrij genomen :-)
    De volgende vakantie is pas rond kerst.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.