zaterdag 17 september 2011

Gratis Biobox (pakket)

Vorige week kon ik mijn gratis Biobox ophalen bij de EkoPlaza. Met een volle stempelkaart en ruimschoots de tijd daarvoor om stempeltjes de afgelopen weken te verzamelen, lukte me dat gewoon heel goed. Geen gehaast of tellend door de winkel te hoppen. Het was echt een feestje om de doos thuis open te maken! Net een Kerstpakket! Maar op 1 product na, flesje bio chilisaus, is echt alles bruikbaar voor me! Er zat ook nog een boekje bij die de achtergrond van de producten toelicht samen met nog 5 andere bonnen om verse producten gratis op te halen zoals brood en kwark enz. Wat een geweldig goed pakket zeg! Daar valt een pakket van een hele grote super (doe daar al jaren niet meer aan mee) aardig bij in het niet.

Nu was er alleen nog 1 heel klein probleempje en dat was dat de kaart van mijn dochter nog niet helemaal vol was. Toen ze zag wat er in mijn pakket zat, vonden we het toch wel dubbel en dwars waard om ook voor haar de kaart nog vol te krijgen. Ik zou nog flink meehelpen met inkopen van producten die we de komende weken c.q. maanden toch wel zouden gaan gebruiken. Ik heb daarom een aardige volle kelder nu met voorraad. Deze week de laatste kans, maar dat gaat lukken met nog maar 3 stempeltjes. Volgende week hebben ze prima reclame daarvoor omdat de olijfolie dan in de reclame is en dat tikt aardig aan. Een voorraadje reclame inslaan doe ik normaal gesproken ook en tegen de tijd dat de olijfolie opraakt, komt de volgende reclame er weer aan.
Met veel producten van de natuurwinkel doe ik dat zo, dat houdt het allemaal wat betaalbaar. Als ik mijn kasboek vergelijk met dat van vorig jaar, dan zijn de kosten niet eens zo erg veel meer. Bovendien zijn de prijzen van de gewone supers ook flink omhoog gegaan de afgelopen maanden. Je moet alleen met beleid je inkopen doen bij de natuurwinkels en dat is vooral de kortingkoopjes in te gaten houden en de reclames.
De komende tijd hoef ik nu alleen nog maar groente, fruit, brood en zuivel te kopen en dat zal zeker ook schelen voor de komende dure maanden. Ook fijn voor de winterse dagen om maar af en toe naar de winkel te hoeven.

Inmiddels is de tweede BioBox ook opgehaald! Ik had deze week erg weinig tijd om me op bloggebied lang te vertonen omdat door het ziek zijn van twee weken geleden er heeeeeel veel werk op me lang te wachten afgelopen week. Nog niet bij jammer genoeg, maar ook dat komt wel weer goed volgende week.

3 opmerkingen:

  1. Wij hadden de biobox ook afgelopen maand, een 2e kaart kreeg ik niet vol maar ik was al blij met die ene doos! Normaal doe ik niet mee aan dergelijke acties maar dit was makkelijk verdiend en zeer de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je er zo bewust mee bezig bent en naar handelt. En er ook nog tijd in steekt om het hier te schrijven.

    Dat is toch ook een passie lijkt mij !!;-)

    Veel handige tips hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het ook als een streven, een uitdaging, een soort hobby :-) Ik kan redelijk goed uitkomen, maar iemand met weinig inkomsten is dit een dagelijks terugkerend feit om zo te handelen en om te gaan met geld. Ik kan nu gelukkig nog iets kopen als ik dat echt wil.
    Tegen de tijd van het pensioen over een paar jaar wordt dat anders en dan ben ik aan deze levenswijze tenminste al gewend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.