zondag 4 januari 2015

Start 2015

Laatste dag van mijn vakantie en morgen weer terug in het werkritme van alle dag. Vandaag nog even wat kleding strijken, tas inruimen en ik ben er weer klaar voor. Grote veranderingen op mijn werk wat collega's betreft. In ruim een jaar tijd, heb ik van mijn afdeling de meeste zien vertrekken (5). Twee nieuwe collega's gekregen en dat wordt komende weken wennen natuurlijk of mijn eigen werkzaamheden ook worden gewijzigd. Tenslotte nieuwe mensen ook nieuwe wensen.

Ik heb de laatste weken flink mijn rust genomen en heb in ieder geval weer genoeg energie.  Dat moet ook wel want nu komt er weer een lange periode zonder vrije dagen.

De dagen met sneeuw heb ik zo goed als binnen doorgebracht om maar niet te vallen zoals andere jaren. Het duurt voortaan zo lang dat een dikke knie weer normaal is, wel een half jaar. En ook mijn enkel die begin november dubbel is geslagen, geeft nog af en toe een vervelend gevoel. Dus ik probeer risico's zoveel mogelijk te mijden en zeker sneeuw en gladheid.
Goed voorbereid met genoeg eten in huis is me dat prima gelukt.
Toch vliegen ook zulke dagen erg snel voorbij. Geen gehaast of gejakker, alles lekker rustig in een heel laag tempo. En mijn kasboek is ook weer op orde :-)

Ik heb niet echt voornemens gemaakt dan verder te gaan met mijn huis in langzaam tempo op te ruimen. Dat is een stok achter de deur omdat er een nieuwe cv aangesloten moet worden in de zomervakantie en geiser samen. In grote lijnen heb ik daar wel een planning voor. Maar deze planning is vorige maand al gestart. Al moet ik zeggen dat het maar heel weinig is wat ik in de vakantie heb gedaan.

Wat me goed is bevallen vorig jaar is om een lijst bij te houden van boeken die ik het afgelopen jaar gelezen heb met de auteurs erbij vermeld. Ook daar start ik dit jaar weer mee. Ik was vorig jaar ook gestart met meer soorten genres te lezen, ook veel oude, literair verantwoorde, met veel geschiedenis erin verwerkt, buitenlandse schrijvers, thrillers, romans, streekromans, sprookjes, spiritueel een paar, kunstgeschiedenis, gezondheid, cursiefjes enz. Leuk om nu te lezen dat zo'n uitdaging zelfs een 'challenge' opdracht is voor velen. Ik heb dat in feite al gedaan vorig jaar en beviel me prima die afwisseling. Ik heb zelfs 105 boeken gelezen in 2014 en 55 in 2013. Mijn streven was om de 100 proberen te halen toen ik zag dat ik in de zomer rond de 50 zat. Van hele dunne boekjes, korte verhalen tot hele dikke pillen. Ik lees nu eenmaal liever dan dat ik tv kijk. Ik heb het gevoel nog zoveel in te halen. Jaren heb ik namelijk geen romans meer gelezen. Door het verplichte lezen op de middelbare school had ik er zo'n een hekel aan gekregen, vooral als het ging over oorlogen. Daarvoor was het mijn grootste hobby. Tja wat wil je. Wij kregen pas tv op mijn 13e. Maar bevalt me prima weer dat lezen. Nooit lees ik overdag, alleen voor het slapen gaan, lekker in bed. Net zo lang lezen tot ik slaap krijg. Dat kan na een paar pagina's zijn, maar ook pas na 100 :-)

5 opmerkingen:

  1. Als ik iets lees of hoor over een mooi boek,maak ik meteen een aantekening. Zo heb ik een lijstje met te reserveren boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat herkenbaar! Leuk om te lezen.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk lezen in bed, doe ik ook altijd. Lekkereacties rustig zonder t.v waar toch niet veel bijzonders op is. Fijne werk week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook dol op lezen! Ik houd ook de boeken bij die ik lees, maar dan op mijn blog.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.