dinsdag 13 november 2012

Poort

Het was hier even stil, maar ik zat zelf niet stil! Van de zomer had ik al wat voorwerk gedaan voor mijn dubbele poort te gaan verven, maar ik constateerde toen dat de palen weggerot waren. In die tijd dat ze werden gezet, vroeg ik nog of er geen ijzeren bescherming omheen moest. Maar nee hoor want het waren speciale palen die behandeld waren. Ik geloofde het ergens niet, maar ik ben ook geen timmerman en eruit halen zou toch niet gaan. Maar ik had dus wel gelijk na al die jaren! Weggerot! Ze hangen nog aan de muur en aan de schutting, maar de palen zelfs hangen boven de grond. Soms is het wel eens handig als de hond ijverig gaat graven en je komt dan zoiets tegen.
Om niet nog meer tijd eraan te spenderen en ik eerst zekerheid wilde hebben of het nog zin had te repareren dus voor mij te verven, wilde ik er eerst een vertrouwd iemand naar laten kijken die niet meteen zegt dat de hele boel vervangen moet worden. En inderdaad er valt nog het een en ander te redden met een stukje afzagen, alsnog ijzer eronder en laten rusten op cement. De sierlatjes kunnen vervangen worden want die begonnen ook al te rotten. Nu ik dit wist, moest ik dus nog snel afgelopen week gaan verven. Het is een dubbele poort met nog een zijstuk, ruim twee meter hoog dus dat heb ik niet zo maar even gedaan. Eerst flink gaan schuren nog en de eerste laag verf gegeven. Mijn hele zondag heb ik daar aanbesteed en ik rolde zo mijn bed in omdat ik dit werk natuurlijk niet gewend ben op mijn kantoorstoel iedere dag. Gedurende twee middagen daarna de tweede laag erover maar nu de hoeveelheid werk gesplitst. Er zijn twee soorten hout gebruikt en een ervan is erg lastig altijd om te verven. Dat schiet niet op en gaat erg traag. Maar de klus is geklaard! Net op tijd want de weersvoorspelling is voor de komende dagen regen en vanavond begon het al. De klusjesmeneer mag het nu verder doen. Dan hoef ik alleen maar de sierlatjes en hier en daar nog maar wat aan te tikken en hoef tenminste niet heel dat gevaarte meer te schilderen in bar en boos weer.
Zo dat voelt goed aan dat het gewoon gerepareerd kan worden en ook dat mijn aandeel nu voorlopig is gedaan! 

1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie.