zondag 4 november 2012

Pech met invoer

Al jaren koop ik rechtstreeks quiltstofjes in Amerika omdat de prijs beduidend lager is. Daar ik geen dief van eigen portemonnee ben en geen quiltwinkel in de buurt heb, vond ik dit wel een goede oplossing ze via internet te bestellen in het buitenland.  Ik heb ook wel aanbiedingen via quilwinkels hier gekocht, maar de mooiste stofjes vind je toch wel in Amerika. Daar zijn ze in prijs erg laag, maar de verzendkosten/administratie zijn best hoog. Dat kan zijn van 12 tot momenteel wel 17 euro, dat scheelt per winkel daar.
Als je beneden de 28 dollar zou blijven of 22 euro dan ging dat altijd goed. Ik lette daarom erg goed op dat het bedrag en gewicht, nooit erboven kwam. Al die jaren dan ook nooit problemen gehad als het tenminste goed wordt ingevuld. Ik kocht alleen maar sales-stofjes.

Dit keer echter is het bedrag zowel van de goederen als de verzendkosten op de envelop samen opgeteld, niet apart gezet en kwam het dus veel hoger uit dan de werkelijke waarde van het product is (18 euro).  En ja hoor daar kwam het al. invoerrechten en btw te betalen: extra18,65. Niet leuk, maar het is niet anders.
Ik zag het al meteen aan de envelop dat het anders stond vermeld als anders (ander persoon ingevuld en verstuurd denk ik ). De stofjes zijn nog steeds de helft van wat er hier voor gevraagd wordt in Nederland.

Dit is wel voor mij een goede reden en moment geheel te stoppen om daar nog te bestellen. Ik heb ten eerste genoeg in voorraad en ik wil ook niet meer het risico lopen dat het bedrag verdubbeld wordt omdat de papieren niet goed worden ingevuld. Bovendien zijn de verzendkosten ook ineens van 13.95 naar 16.95 gegaan en dat vind ik ook veel te veel. De sales- producten moet dan wel heel laag zijn zijn, wil je nog bestellen. De kosten van de stofjes zij nu bijna even duur als de verzendkosten. En dan nog nog is het goedkoper ze daar te bestellen zelfs met invoerkosten en btw. Maar ik heb dus een koopstop ingelast voor quiltstofjes. Moet lukken!

Ik consuminder ook om mijn diverse hobby's te kunnen bekostigen. Daar de voorraad goed op peil is, kan ik dit ook weer voor wat anders gebruiken: de klussen! En die komen eraan. Binnenkort wat offertes en dan t.z.t. laat ik het hier wel weten.

3 opmerkingen:

  1. Misschien is bestellen uit Europa iets voor je? Ik kocht ook nog wel eens het een en ander goedkoop in Amerika, maar heb ook een paar keer zo'n onverwachte bon gehad. Nu bestel ik b.v. uit Duitsland, Frankrijk en Engeland en daar krijg je die bonnen nooit, omdat het binnen Europa is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had me anders heel netjes aan de regels gehouden.

    De stofjes uit Europa komen daar ook vandaan en zijn dan net zo duur als in Nederland :-) Mooie reden om te stoppen, voorraad genoeg.

    Boeken bestel ik bv wel in Engeland -> Book Depository.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dеsperаte Measures For Mums Who Struggle With rasрberry ketoneѕThis is a ρlan tο helр people raѕpbeгry ketones camps in WWII fгequentlу discontinued
    having rеgulаr exerсise. Glаxo
    Smith Kline's alli over-the-counter.

    Feel free to visit my weblog :: lose weight in one week

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.