donderdag 20 september 2012

Visitekaartjes?

Voor ik er erg in heb, zijn er onderhand alweer meer dan 2 weken voorbij gevlogen. Het is weer een drukke tijd geworden met nieuwe stagiaires en eenmaal thuis ga ik liever de tuin in dan weer achter de pc. Nog even flink genieten van de laatste warme uurtjes en alles wat zo mooi nog bloeit. We gaan al richting herfst met het weer dus met dit weer hebben we in feite ook niks te klagen. Al heb ik wel iets te vermelden en dat is dat een of andere leukerd terwijl ik geparkeerd stond bij de winkels tegen mijn bumper is gereden met een trekhaak en daar een pracht van een grote deuk heeft achtergelaten linksachter! Helaas zonder visitekaartje achter te laten, dus voor mijn eigen portemonee! Ik weet nog niet of dit bedrag van eigen risico afgaat of dat nu ook mijn eigen no-claime eraan gaat. Dat wordt nog uitgezocht. Ik baal daar dus enorm van al dat geregel van afspraken maken en bellen. Binnenkort de auto wegbrengen, fiets achterin, naar huis rijden en na twee dagen weer hetzelfde riedeltje, maar dan terug. Dus niet alleen kost het me geld, maar ook veel tijd. En alleen omdat een of andere kluns niet goed uitkijkt op een ruime en halflege parkeerplaats. Dat wordt weer zoeken om nog meer te moeten consuminderen!

Het andere wat me tot eergisteren heeft beziggehouden waren piepkleine naaktslakjes, net uit het ei die mijn toiletruimte bevolkten. Iedere dag, vooral 's avonds, 's nachts of  's morgens liepen er een aantal op de voegen van de muurtegels. Bijna niet zichtbaar alleen als je goed keek. Iedere keer vangen en buiten op het schuurdak zetten. Op een dag wel 20 stuks. Ik ben tot 112 gekomen inmiddels en sinds twee dagen is het 'rustig'. Op mijn werk kijk ik zelfs al automatisch nu ook alle voegen van tegels af of ik iets zie kruipen. Idioot natuurlijk. Je moet er toch niet aan denken dat er 112 van die volwassen grote knapen van naakslakken in je toiletruimte zitten! Waar ze vandaan komen is me nog een raadsel. Ergens achter het fonteintje waar ik niet bij kan? Geen idee.Waar een volwassen exemplaar binnenkomt, is me wel duidelijk, via het raampje en dan 's nachts. Dat gaat nu dan ook permanent dicht tijdens die inloopuren, want grote spinnen vinden daar ook al hun weg heb ik gemerkt. Zo'n grote naaktslak kan wel 500 eitjes leggen die per 50 in zo'n doorzichtig bolletje zitten. Het lijkt een beetje op kikkerdil als je ze ziet. In mijn tuin zag ik er ook diverse. Als ik ze tegenkom, zet ik ze op het schuurdak. Menige vogel zie ik daar driftig zitten pikken. Dit jaar zijn er wel enorm veel, meer dan anders. Maar dat ze nu binnen zitten, vind zelfs ik een beetje teveel van het goede. Hopelijk dat het hierbij blijft en dat er de komende tijd niet de resterende 390 aan komen 'schuiven'...

1 opmerking:

  1. Wij hadden maandenlang van die grijze naaktslakken,die 'snachts in de etensbak van de hond zaten. Ze bleken zich uiteindelijk langs een piepklein kiertje naast de afvoerpijp van de wasmachine naar binnen te wurmen. Eenmaal gekit was het bezoek over.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.