zondag 2 september 2012

Huskiaanse tomatenvlekken

Huskiaanse tomatenenvlekken? Een nieuwe tomatenziekte? Als ik langs de vier gekochte tomatenplantjes loop, zie ik daar rare vlekken op de tomaten zitten. Ik zocht het na in boeken en internet, maar kon het niet vinden. Het leek meer op kleine kneuzingen dan op een ziekte. Tot ik bij toeval ontdekte hoe dat kwam. De hond lep baldadig naast me en hapte zo in de tomaat. Beet deze er niet af, maar had het toch in de greep van zijn tanden. A ha, meneer husky is dat dus die die vlekken veroorzaakt met zijn tanden!
Het was maar steeds bij 1 plant. De andere planten heb ik nu zo gezet dat de tomaten achter de stam staan van de plant, dus niet zo op haphoogte. Stuk ondeugd toch.
Zo heeft hij ook alle vijgen van de boom gebeten. Hij is namelijk gek op gedroogde vijgen en rook daar natuurlijk het zelfde geurtje en heeft ze eraf gebeten. Nu moet ik geduld hebben dat de vijgenboom groter is gegroeid en dat de vijgen zo hoog hangen dat hij er niet meer bij kan.

2 opmerkingen:

  1. Dat r.tbeest maar verder issie wel lief hè?
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier eet de hond voorzichtig de onderste bramen van de struik.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.