dinsdag 1 mei 2012

Teveel aangeslagen bedragen

Vandaag ben ik boodschappen gaan doen bij de EkoPlaza en ook daar ging het dit keer aardig mis met de aangeslagen bedragen. Al had ik wel hele leuke 30- en 50% kortingen op diverse producten. Gelukkig tel ik altijd zo ongeveer wat ik moet betalen en het was fors hoger. Meteen maar eens even op de bon gekeken en ja hoor, 19,50 euro maar liefst wat ik niet eens had gekocht en wat ze vergeten waren uit de kassa te halen met nakijken van een product. Het was beslist niet expres vergeten, vergissen is menselijk, maar het zal je maar weer gebeuren. Het bewijst maar weer altijd goed de kassabon nakijken! Ik heb me dat aangeleerd en levert me aardig wat op per jaar aan teveel aangeslagen bedragen!
Van de week nog een keer van 35% kortingsartikelen. Die vergeten ze vaak in de kassa te veranderen als de prijs anders wordt. Deze week alleen al met goed nakijken dus al 21,45 euro verdiend! Kassabonnen dus altijd checken of het klopt! Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kassabonnen achteloos ongelezen achterlaten.. Ik weet gewoon uit ervaring dat heel veel bonnen niet kloppen. Tel uit je winst voor de supers! Oké er wordt ook veel gestolen. Dat hoor je wel, maar wat er teveel wordt ontvangen jaarlijks met verkeerde aanslagen op de kassabonnen, dat hoor of lees je nooit! Maar teveel betalen is ook een vorm van stelen  ...

12 opmerkingen:

  1. Bij ons bij de winkel kijk je gewoon mee op het schermpje, ik zeg er ook meteen iets van als ze het vergeten. Kassabonnen neem ik liever niet aan door BPA op het thermisch papier.

    Het gebeurt inderdaad vaak dat iets niet klopt. De AH is vreselijk, dan moet je je afgeprijsde komkommer laten zien aan een sjacho servicebalie-dame die met een misprijzende blik 35 centjes teruggeeft. Maar ja, ik deed het niet verkeerd... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat de bonnen toxisch zijn, maar heb ze toch helaas even nodig voor mijn kasboek. Sinds ik dat weet, gooi ik ze wel daarna weg, wat ik eerst niet deed. Op die van de garanties na dan. Op het scherm kijk ik ook mee, maar vaak gaat dat zo snel dat ik liever even rustiger het op de bon nakijk. Ook voor kleine bedragen ga ik naar de servicebalie hoor :-) Je hebt groot gelijk! Hier verontschuldigen ze zich gelukkig nog ipv zo te kijken.

      Verwijderen
  2. Tja, en dan wil de AHA super er ook nog liefst van de kassabon af, er zijn al kassa's waar geen bon meer geprint wordt.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nieuw voor me. Op zich wel goed natuurlijk voor de inkt- en papierverspilling, maar je hebt zo geen verhaal als je teveel hebt betaald. Dan zullen ze toch eerst iets anders moeten bedenken hiervoor.

      Verwijderen
  3. Ik was laatst in de supermarkt toen ik 12 euro betaalde voor 8 donuts. Ik had zoveel spullen op mijn bon dat ik er geen erg in had. Het moesten er 4 voor 1,50 zijn ipv 1,50 per stuk. Godzijdank liep ik de bon nog even na. Dat waren een hoop centjes die weer terug in mijn knip konden.
    En inderdaad ik zou mijn bon maar geweigerd hebben!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gebeurt echt zo vaak. Ik denk zelf wel 1 op de 3 bonnen klopt niet!

      Verwijderen
  4. Ben het helemaal met je eens. Meteen controleren. je hoort ze er nooit over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik controleer ook altijd en kom wel eens fouten tegen.Maar ook te veel teruggegeven wisselgeld. Dat meld ik dan ook. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik controleer na elke aankoop of het kassatiket wel degelijk klopt. Als mijn man meegaat winkelen, moet ik nog meer op mijn hoede zijn aangezien hij altijd met de kar naar buiten loopt terwijl ik betaal en ik nog eigenlijk niet de gelegenheid heb gehad om het kassatiket te controleren. Eens je de winkel verlaten hebt met je winkelwaar, kun je natuurlijk niet meer afkomen met een kassatiket dat niet klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier in het overoceaanse wordt een afgeprijsd artikel met een stift op het plakkertje afgestreept en weten ze zo dat het betaald/verrekend is.Maar ik check ook altijd even na.Iedere dollar is er een!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook eentje die de bon controleert. Gisteren gebeurde het mij ook: 3 kleuren paprika's in een zak waren in de aanbieding maar de oude prijs werd gerekend. Ik kreeg het hele aankoopbedrag terug, dat schijnt een regel te zijn bij J.umbo. Had voor mij niet gehoeven, het verschil was ook goed geweest. Maar ik snap dat J.umbo daarmee in een goed blaadje wil komen bij de klant.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hmm. Een nieuwe gewoonte die ik me dan aan moet leren. Soms check ik het wel, vaak niet. [het in mn hoofd opgetelde bedrag klopt vaak wel met de kassa]. Echter, inderdaad wel een keer rond de 30 euro teveel betaald.... gelukkig viel niet alleen mij dat op, maar ook de aardige dame achter kassa.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.