vrijdag 4 mei 2012

PostNL kort door de bocht

Een mopperblogje, dus je kunt je nog bedenken om verder te lezen.

Zoals ik eerder had vermeld, heb ik deze week een weekje vrij en dacht ik meteen van de gelegenheid gebruik te maken en kattenbrokjes en kattenbakvulling online te bestellen en deze week te laten bezorgen. Ik had het zo uitgekiend door het op Koninginnedag te bestellen dat ik het woensdag zou ontvangen.
Op donderdag 3 mei was mijn dochter jarig en we zouden samen wat gaan winkelen. Helaas kreeg ik bericht dat het pakket pas 2 mei werd verzonden. Op donderdag 3 mei kon ik via track & trace lezen dat het op die dag bezorgd zou worden tussen 9.15 en 13.15 uur. Dus gewacht tot 13.15 - niks gebracht- en toen zijn we alsnog samen gaan winkelen. Thuisgekomen niks geen briefje of pakket. Vanmorgen vroeg opgestaan en regelmatig op internet gekeken gekeken. Op het eind van de morgen stond er ineens dat de dag van bezorgen onbekend was en dat het pakket in het sorteercentrum stond. Balen natuurlijk. Hoe kan dat nou? Eerst bezorgen en dan nu in een sorteercentrum? En dan kijk ik rond half 1 en daar staat ineens dat de bezorgdatum is veranderd naar maandag 7 mei. Niet vandaag, niet morgen, maar maandag. Dat is nog erger balen! Dan werk ik weer stelletje oenen! Kien ik het precies zo uit dat het in mijn vrije weekje aankomt en dan besluiten ze zo maar bij de post het een week uit te stellen! Dat is toch niet normaal! Bij Zooplus staat dat alles binnen 24 uur bezorgd wordt! Mooi is dat zeg! Ik kan hier zo kwaad om worden. Want ik zie het helemaal voor me. Maandag weer briefje in de bus dat ik er niet was en dan komen ze nog een keer langs als ik er weer niet ben de volgende dag dinsdag en ik het woensdag op kan halen en vervolgens loop ik dan pas donderdagmiddag met zo'n knots zwaar pakket van 20 kilo van het postkantoor naar mijn auto te zeulen! Dan zijn we 10 dagen verder. Dank je wel PostNL!
Juist door die zwaarte laat ik het juist thuisbezorgen anders kan ik het ook wel bij de eerste beste dierenwinkel halen, heb ik het nog sneller ook

Het staat al bekend dat het in het zuiden ontzettend slecht gaat met bezorgen, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt dat ze een datum zeggen dat het 3 mei wordt bezorgd en het vervolgens uitstellen tot 7 mei. Daar zitten wel nog 2 werkdagen tussen en is geen 24-uur.

Nu had ik een maand geleden een klein pakketje besteld en ik hoorde niet gewoon de bel, maar zeer indringend net of er brand was uitgebroken, op een dag dat ik eigenlijk werk, maar die dag net thuis was. Ik dacht nog welke idioot belt er zo belachelijk hard en lang. Heel voorzichtig keek ik boven uit het raam, maar zag niemand staan. Ineens weer zo loeihard en land de bel. Jeetje, mijn hart klopte als een gek. Weer zag ik niemand. Ja hé, dan maak ik echt niet open hoor. Toen zag ik eindelijk dat het de postbode was, pas toen hij weer op de stoep liep. Ik riep uit het raam dat ik eraan kwam. Maar meneer de postbode liep gewoon weg..Ik loop naar buiten achter hem aan en zeg dat ik sorry, niet meteen naar de bel kon komen (kan toch, ik doe echt niet voor iedereen open, bovendien zou ik die dag ook op het werk zijn geweest). Hij keek me brutaal en minachtend aan dat hij wel 2x had gebeld en alles voor niets had uitgeschreven. Ja sorry dan. Hij maakte echter helemaal geen aanstalten het pakket te pakken uit zijn tas. En nu? Krijg ik mijn pakket of moet ik het nu soms ophalen op het postkantoor? Ik wil mijn briefje terug. Ja, nou dat kan hij terugkrijgen, geen probleem, en haal het uit de brievenbus. Met heel veel gesteun en gemopper haalt hij het uit zijn tas. Nou zeg! Zoiets nog nooit meegemaakt! Ze zijn juist altijd blij als ze het pakket kwijt zijn! Maar dat gemopper was zo idioot en ook dat minachtende kijken erbij. Ik heb meteen een klacht ingediend per e-mail, maar natuurlijk nooit iets op gehoord. Deze man is echt niet geschikt voor postbode! Alleen dat gedrag al en dat gemompel. Ik had juist altijd hele vriendelijk postbodes hiervoor en dan ineens zo'n chagrijn aan je deur!
Nu hoorde ik van mijn collega, die ook in het dorp woont waar ik woon, dat bij haar de postbode aan de deur was geweest en zij in de tuin stond. Ook net op het nippertje naar buiten en zij kreeg haar pakketje helemaal niet mee. Dat was nota bene een cadeautje voor haar jarige dochtertje! Ze moest het maar ophalen op het postkantoor. Hij had 2 x gebeld en het apparaat kan het niet terugboeken dat zou alleen op het postkantoor kunnen. Nou zeg. Daar sta je dan. Je ziet je eigen pakketje en je krijgt het niet! Ik vertelde ook mijn ervaring en het bleek inderdaad dezelfde postbode te zijn: lang, mager, ouder en vreselijk chagrijnig plus dat idiote lange bellen. Nou dit is dus de postbode dan van tegenwoordig! Juist die van de pakketdienst was altijd zo meedenkend en klantvriendelijk, maar deze is vast ook weer vervangen voor een chagrijn. De goede postbodes zitten thuis met ontslag en ze nemen onbekwame mensen aan die niet geschikt zijn voor zo'n baan!

Maar ondertussen zit ik dus uren en uren te wachten, want buiten hoor ik de bel niet en uiteindelijk leveren ze het op een dag dat ik er niet ben. Fraai hoor. En ik vertik het om me aan te melden bij MijnPakket waar je je hele hebben en houden moet doorgeven. Dat gaat me te ver wat zij allemaal van je willen weten. Ik heb het digitale formulier dan ook niet verder ingevuld toen ik dat allemaal las. Je MOET per se een gsm hebben blijkbaar. Ik heb er dan wel een, maar alleen mijn dochter heeft dat nummer en ik geef het verder aan niemand,ook niet aan de PostNL! Jammer voor de postbodes die wel vriendelijk zijn, maar voor mij mag PostNL verder aftakelen en failliet gaan! Zo vind ik het totaal niet meer leuk om nog iets digitaal te bestellen! Al dat gedonder met bezorgen steeds. Sorry, maar ik ben nu dus erg boos. Heb ik eindelijk vrij en moet ik uren en uren afwachten binnen! Bedankt PostNl! Heel erg bedankt!

Update 1: 4 mei: toevallig kwam er net een vriendelijke vrouwelijke postbode langs en ik vertelde mijn verhaal. Ze vertelde dat ze al jaren bij de post werkte, maar dat ze momenteel iedereen maar aannamen en dat het overal een zootje is vooral bij de sorteercentra.  Zelfs een analfabeet namen ze aan! Bij de post! Dat zagen ze pas later in dat dat niet werkte! Slim is PostNl zeg! Ze gooien hun eigen ruiten momenteel in. Kwaliteit is ver te zoeken. Ze zei ook blijf er maar om lachen, doe ik ook. En ja dat moet ik dan maar doen... een zuur lachje dat wel ;-)

Update 2: 5 mei: Kom ik vandaag zaterdag 5 mei thuis na het boodschappen doen, is de post langs geweest en lag er een briefje in de brievenbus dat het de volgende werkdag dus maandag 7 mei weer wordt aangeboden (ondertekend door postbode C. die ik niet ken)! Nou breekt mijn klomp! Op internet stond toch echt 7 mei en geen 5 mei anders was ik deze uren toch ook nog wel even thuisgebleven omdat dat beter uitkomt dan maandag! 

Update 3: 5 mei: Het is warempel vandaag als nog bezorgd! De oude vertrouwde bezorgder J.  zag mijn auto staan en dacht, ik bel toch nog een keer want hij weet dat het anders moeilijk wordt door de week met bezorgen! Kijk dat zijn de echte kwalitatieve postbezorgers! Die denken mee! Dat doet postbezorger J. altijd is mijn ervaring. Wel raar natuurlijk dat hij de route over heeft genomen VAN C. , maar goed, het is bezorgd!
Wat een geklungel daarvoor met dat digitaal afwerken in de computer zeg! Heeft me heel wat wachtuurtjes gekost binnen en nog wel in mijn vrije week!

10 opmerkingen:

  1. Het is net als bij de thuiszorg, het goeie personeel jagen ze weg, waar ze nota bene veel geld in hebben gepompt om ze bij de les te houden, en ze nemen allemaal ongeschoolde mensen aan. Je hoort de ene klacht na de andere. Of ze doen hun werk niet goed of ze komen niet opdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat die mevrouw het inderdaad goed samenvatte: 'momenteel nemen ze iedereen maar aan'. Het stomme is; ze hebben gewoon bepaalde verplichtingen volgens de (post)wet en die komen ze niet na. Ik ben er ook totaal niet over te spreken, maar de alternatieven zijn helaas ook weinig beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen wonder,dat steeds minder mensen gebruik maken van post.nl. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan heb je ook nog de "Klantenservice"... Of je krijgt geen antwoord, of je krijgt een antwoord waar je nix mee kunt. Als je dan antwoordt, krijg je een foutmelding. Want je kunt niet reageren op de mail! Nee, dan moet je weer het heeeeeeeele programma doorlopen. RRRRRR... Hoezo ontmoedigingsbeleid? Laatst kreeg ik een zendinkje, was op het postkantoor afgegeven & betaald. Met strafporto!! Dat kan toch niet? Daar kunnen ze dus naar fluiten, naar die centen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al eens twee klachten eerder ingediend en daar nooit meer wat op gehoord. Geen melding, niets. Ik begin er nu niet eens meer aan te schrijven.
      Daarom dat ik het nu ook op mijn blog open vermeld, dan kan iedereen het lezen en blijft jaren staan. Drie maal is scheepsrecht nietwaar.

      Verwijderen
  5. Het doet me denken aan de paarse krokodil (een paar jaar geleden als spotje op TV) : Ja, hij staat daar, maar u krijgt hem niet. Eerst een aantal formulieren invullen!
    Ik hoop dat je mijn boek inmiddels wel ontvangen hebt? Gelukkig kon het door de brievenbus dus geeft het hopelijk geen gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ontvangen :-) Dank je wel :-) Heb je daarover meteen gemaild, niet ontvangen?

      Ik heb nog een oude brievenbus, zo eentje van steen en die is net iets kleiner dan de gangbare (heb al jaren een nieuwe in de garage staan, maar weet niet waar die moet komen te hangen ...). Ik had nu dus geluk dat deze vriendelijke postbode aanbelde en niet die andere :-) Daardoor raakten we in gesprek en vertelde ze me dat ze dagelijks klachten hoorde over haar nieuwe steeds wisselende collega's.

      Verwijderen
    2. Een vriendin van me noemde vandaag precies hetzelfde voorbeeld met de paarse krokodil...

      Verwijderen
  6. Goh mijn mond val open, vorige week schreef ik ook al op mijn blog over PostNL ook mijn pakje werd veeeeeelste laat bezorgd, dan weer wel dan weer niet en plots kwam het als nog op een heel andere tijd dan vermeld stond bij de track en trace....
    Even daar voor is een pakket totaal opgelost!
    Nooit bezorgd maar op track en trace staat dat het bij ons is afgeleverd!???????
    Gewoon nergens meer te vinden, buren hebben het niet aangenomen, nergens anders neer gezet en ook geen briefje in de bus.

    Het pakket is en blijft spoorloos terwaarde van ruim 120,-!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze kunnen het zo wel overal hebben neergezet... Wat balen voor je! De Post is niet meer wat het geweest is! Alleen de echte postbodes geven service en denken zelfs met je mee.

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.