vrijdag 16 mei 2014

Boeken ruilen en naar de kringloop

Vorige week heb ik weer eens een bananendoos met gelezen boeken ingeleverd met wat overbodig keukenspul bij de kringloop. Het is zo leuk om dan steeds een kortingskaart te krijgen die bij de volgende aankoop in die kringloop zelf is te gebruiken. Daardoor breng ik steeds als ik wat spul heb het natuurlijk daarheen en niet naar een andere kringloop. Het stelt niet veel voor 10% op kringloopprijzen, maar alles is natuurlijk leuk meegenomen. Van te voren had ik al een collega van me blij gemaakt met een grote plastic zak met gelezen boeken. We ruilen af en toe en geven zo ook onderling boeken door.

Tegenwoordig is in diezelfde kringloop nog steeds 2 actierekken met boeken voor € 0,25 per boek. Die zien er iets minder netjes uit dan de rest, omslag is bv weg, vlekjes, band ligt los enz. Iedere keer als ik ga kijken, is het rek echter weer aangevuld en sla ik weer een grote slag met stapels boeken. Inmiddels heb ik de ruimte aan winst van de weggebrachte boeken al weer opgevuld thuis. Ook al was dat niet echt de bedoeling. Maar voor € 0,25 per boek kan ik het ook niet laten liggen. Zo lees je toch heel wat af voor heel weinig! Geen boete bij retourneren ook :-)

Jaren heb ik geen roman aangeraakt, omdat alleen creatieve en gezondheidsboeken plus tijdschriften maar mijn interesse hadden. Ook was de ooit verplichte kost op de middelbare school nou niet echt lectuur waar ik warm voor liep. Het kan dan wel literatuur verantwoord zijn om te lezen, maar ik vond het merendeel van die boeken echt vreselijk. Sinds twee jaar ben ik nu weer aan het lezen. Ik loop erg achter, daarom is het meeste oude ook nieuw nu! Daarom heb ik ook zoveel keus, ook bij die actierekken :-) Het allernieuwste, lees ik over een paar jaar wel weer. Aan mij hebben ze geen goede met nieuwe romans kopen...

2 opmerkingen:

  1. Sinds ongeveer een jaar ben ik ook weer helemaal aan het lezen. Zo heerlijk.
    Ik doe ongeveer hetzelfde met mijn boeken, al registreer ik de boeken bij bookcrossing.com geef ze weg of laat ze 'vrij' in het wild. Op
    http://www.bookcrossing.nl/obcz.php
    kan je zien waar eigenlijk altijd wel gratis boeken te vinden zijn en hier
    http://www.bookcrossing.com/hunt
    kan je de recent vrijgelaten boeken vinden. Misschien ligt er wel ergens nog een gratis boek op je te wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk niet meer bij tweedehands boeken,anders kom ik met teveel thuis.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.