dinsdag 10 september 2013

De zomerprijs van paprika's

Iets klopt er volgens mij helemaal niet met de prijzen van de groente en met name de paprika's. De prijzen in de natuurwinkels lijken wel winterprijzen te zijn. Je zou toch verwachten dat er rond de zomer een overvloed aan groente is en in dit geval dus paprika's tegen een lagere prijs dan de rest van het jaar. Niets is minder waar. Ze zijn gewoon erg duur. Zelfs met een kortingssticker als ze verrimpeld te koop worden aangeboden zijn ze nog te duur. Dit is niet in verhouding met de prijzen van de supers of op de markt. Verschil moet natuurlijk wel, maar dit is te groot. Ik kan me nog voorstellen dat als oogsten mislukken de prijzen hoger worden zoals vaak bij pijnboompitjes, maar dat kan ik me bijna niet met paprika's voorstellen. Zou dat liggen aan vervoer en verhoging van btw dat de prijs zo hoog zou zijn? Kijk nu naar courgettes bijvoorbeeld. Die groeien als kool en zelfs ook in Nederland. (Helaas niet in mijn eigen tuin met veel slakken.) De supers bieden deze soms voor 19-49 cent aan, maar in de natuurwinkels is dat nog steeds boven de euro voor eenzelfde grootte, net als in de winter. Ik zie totaal geen verschil in zomer- en winterprijzen. Dat is toch raar.

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel vreemd.
    Heb je gevraagd waar dit aan ligt.
    Het dubbele van de gewone supermarkt lijkt me toch wel de max.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou het ook kunnen vragen in de natuurwinkel, ben erg benieuwd wat ze dan zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf me er ook over verbazen, die prijzen zijn ook echt niet gedaald voor mijn gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit heb ik die prijzen van de natuurwinkels begrepen, ja ze hoeven maar te roepen dat het beter is en iedereen tuint erin volgens mij. Iedereen eet nu bijna bio dus zou je dan ook verwachten dat het juist goedkoper zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marianne,

    Leuke blog heb je! Mijn vrouw en ik zijn allesmetkorting.nl begonnen, een site waar je eenvoudig online aanbiedingen met elkaar kan delen. Je kan er nog wat mee verdienen ook. Misschien vind je het leuk om hier een keertje over te schrijven?

    gr. Pieter
    info@allesmetkorting.nl.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.