dinsdag 16 januari 2024

Grijze bak met restafval

Sinds september 2023 is er heel wat veranderd met het ophalen van de grijze bak met restafval in onze gemeente. We moeten voortaan betalen per volle bak die geleegd wordt. Er kon echter nog niet doorgegeven worden wat de kosten daarvan zijn. Dat weet ik pas over een jaar! Als het iedere maand is, dan betaal je meer, dat is het enige wat ik ervan weet. 

Het is nu dus kunst om te tetrissen in de bak, nog beter kijken wat elders in kan. Zo mag er eens in de 3 maanden één boodschappentas vol ingeleverd worden in het dorp met o.a. schone piepschuim, hard plastic en meer. Ja, piepschuim neemt heel wat plaats in zo ook kapot plastic en kleine apparaten. Mensen vinden het niet fijn om helemaal naar de milieustraat te moeten, zo ook ik, vandaar deze optie. In de winter vind ik het ook geen pretje om de bak vanaf de plaats naar voren te moeten rijden in alle vroegte in het donker. 

Ik heb de bak voor het eerst half december weer laten legen. Straks zal het wel wat meer gaan worden als er opgeruimd wordt in het voorjaar. Wat goed is, kan naar de kringloop, maar kapot spul moet ook weg. Gelukkig dat er nu ook kapotte schone kleding in de container mag, want dat was toch altijd wel een dingetje. Ik heb bijna nooit iets wat heel is wat weg kan aan kleding voor de kringloop. Ik draag het gewoon tot het niet meer kan en dan nog probeer ik het op te maken zoals eenmalige doekjes voor ongelukjes voor de oude dieren. Ik heb genoeg kleding, dat is het niet, maar draag het gewoon graag op.

Ik kijk geregeld op de afvalverzamellijst, want die wordt regelmatig uitgebreid wat wel en niet ergens in mag. Bovendien kan ik ook niet alles direct onthouden. Het is voortaan een hele klus met dat sorteren. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.