dinsdag 19 juli 2011

Uitrustdagje

Even wat van me laten horen. Vandaag heb ik een rustdagje ingelast. Ik heb normaal gesproken een zittende baan en nu ben ik bezig met de buitenboel te verven en dat is lichamelijk natuurlijk zwaarder dat staan dan zitten. Ik ben iets te lang doorgegaan gisteren en het niet langzaam in uurtjes per dag meer opgebouwd. Nee bam, meteen uren achterelkaar. Gisteren ben ik zelfs doorgegaan tot half zeven 's avonds. Verder geen puf meer voor wat anders dan vroeg in bed met een spannende thriller. Ik kan even geen verf meer zien, laat staan ruiken. Daarom nu vandaag even wat anders dan verven en morgen weer verder. Het is wel goed te zien dat mijn tuindeuren de eerste verflaag hebben gekregen. Zo lekker heerlijk fris wit. Een voldaan gevoel heb ik natuurlijk wel van mijn werk :-)

Nu heb ik in de loop van de jaren steeds als ik een aanbieding zag een paar potten dekkende buitenbeits in de kleur wit en zijdeglans gekocht. Een consuminderaareigenschap zeg maar, toeslaan in de reclame. Maar tegenwoordig heb je wel verf van een andere samenstelling en ik werk nu met oude verf van pak weg een jaar of 15 oud. Even roeren en de samenstelling is nog prima, alleen - en nu komt het- niet van een mileuvriendelijk soort volgens mij want het is niet op waterbasis. Nu kan ik alles wegbrengen en nieuwe kopen of alles gewoon opmaken en bij een volgende ronde nieuwe kopen. Ik heb toch maar voor de keuze gekozen het gewoon op te maken. Het is wel een aardig bedrag anders om te vervangen. Stinken doet toch wel alle verf ...

5 opmerkingen:

  1. Hoop voor je dat het morgen net zo'n mooie dag wordt, deze mooie dag van vandaag hadden ze niet voorspeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je nog niet alles weg hebt gedaan. Op waterbasis zegt eigenlijk alleen iets over het oplosmiddel. Als je daar jaren en jaren in staat, is niet zo gezond. maar neem aan dat je dat niet van plan bent??? Maar ook de verf op waterbasis is superslecht voor het milieu. Ik hoorde laatst van een schilder dat het zelfs slechter zou zijn als die verf in het milieu komt na enige jaren door afbladderen en schuren.
    Nu ben ik geen expert, maar vertrouw de schilder in kwestie eigenlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop ook verf in de reclame. Scheelt best veel. Wat knapt het op, hè?

    Morgen nog zo'n droge dag. Succes!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel verstandig.Je gebruikt tenslotte heel andere spieren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.