donderdag 14 juli 2011

Start van een regenvakantie

En dan is de lang naar uitgekeken zomervakantie begonnen! Ik kwam vanmiddag om 2 uur naar buiten en wilde de vakantiesfeer opsnuiven, maar ik kreeg alleen een regenbui over me heen. Nat en druilerig is mijn vakantie ingegaan vanmiddag, maar het vakantiegevoel wil ik me toch niet laten ontnemen. Eerst de werkknop omdraaien al lukt dat niet altijd meteen.

Wat ik bijna nooit kan bezoeken, ging ik nu doen en wel naar de kringloop. Ik denk dat meer mensen dat vandaag dachten, want het parkeerterrein stond al helemaal vol en moest ik uitwijken naar de wijk voor een plekje. Opgetogen liep ik naar binnen met een leeg winkelmandje, want je weet tenslotte nooit of je iets felbegeers ineens tegenkomt. Nou dan kwam ik wel zeker van een koude kermis thuis want het was alleen maar dure rommel en wat me enigszins in de verte interesseerde was zo belachelijk duur voor tweedehands, dat ik het liever nieuw koop of helemaal niet omdat ik nog genoeg voorraad heb. Zelfs bij de (naslag) boeken vond ik helemaal niks en dat wil toch heel wat zeggen. Ander voorbeeldje? Tweedehands 3 strengetjes oud DMC borduurgaren opgerold op een smerig kartonnetje 1,80 euro.  Bolletjes acrylgaren van 50 gram waarop 1,75 gulden opstaat werd voor 1,50 euro per stuk verkocht. Euh? Ook nieuw bij bepaalde winkels is het nog goedkoper voor 0.99 cent en 100 gram. Een piepklein verkleurd stukje borduurstof van 1 euro, terwijl je bij de Actie voor 0.99 een nieuw groter stukje kunt kopen inclusief borduurgaren. En wat te denken van lintjes? Je verwacht een hele rol voor weinig, maar niks hoor, 1,25 per meter zeer gedateerd en nog lelijk en verkleurd ook. Kijk dat snap ik nou echt niet dat de prijzen daar zo hoog moeten zijn. Of wat te denken van een oubollig breiboek van 8,50 euro terwijl er veel leukere nieuwe tijdschriften in de kiosken liggen voor minder? Antiekwaarde heeft het zeer zeker niet dus waarom die hoge prijzen? Uurloon? Er zitten daar een stelletje mannen die uitgetrokken garenbollen opwinden op de manier zoals vrouwen het nooit zouden doen.  Er worden wat verschillende smoezelige soorten en diktes bij elkaar in een plastic zakje gedaan van dezelfde kleur en voila 3,75 voor voor 3 uitgetrokken bolletjes. Oude vrouwen prijzen het. Ik ben best voor hergebruik, doe daar zelf ook heel goed aan mee, maar dan moet met iets kopen de prijs ook leuk blijven en niet hoger dan de nieuwprijs in het guldentijdperk.

Mijn mandje was nog steeds leeg toen ik richting kassa liep. Ik heb werkelijk niks, maar dan ook niks kunnen vinden wat maar enigszins naar mijn zin was. Die drang erheen te gaan is in ieder geval weer achter de rug. Op naar de Action om toch maar een vakantiegevoel te krijgen dan. Heerlijk licht en schoon daar, momenteel niet al te veel bezoekers en een stuk goedkoper dan bij de kringloop. Niet dat het juist is als je dieper nadenkt waar in welke omstandigheden het misschien gemaakt is, maar daar was dat spul bij de kringloop ook ooit geweest.
Met toch wat goedkope nuttige artikelen stapte ik de winkel weer uit, samen met een Milka reep om mijn vakantiegevoel te vieren.
Het heeft verder de hele middag nog geregend. Echt slaapweer en daar heb ik me maar even aan overgegeven :-)
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen. Tijd voor zomerplan B ... Nu eerst een warme choco met slagroom en een mooi boek!

8 opmerkingen:

  1. Zouden dan al die mensen op het parkeerterrein zo weinig prijsbewust zijn? Je zou toch verwachten,dat er geen klant meer kwam? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel jammer dat je niets voor jezelf kon vinden.
    Bij ons is de Kringloop wel goedkoper. Tweedehandswinkels, particulier, zijn wel weer even duur.

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben toevallig gisteren ook naar de kringloop geweest, hier was alles wel betaalbaar, maar helaas weinig bijzonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga er niet meer naar toe,heb echt het gevoel belazerd te worden.
    Is allemaal zo duur,nee ik probeer als ik iets nodig heb het via marktplaats in de buurt of anders toch maar nieuw want dat is niet zo veel duurder dan onze kringloopwinkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms is de Action inderdaad goedkoper dan de kringloop, en dat vind ik echt ontzettend jammer. Jouw ervaring in de kringloop herken ik helaas maar al te goed: het wordt daar steeds duurder, en dan gaat de lol er wel van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne vakantie toegewenst! Geniet van je vrije tijd. Misschien leuk om eens naar een andere plaats te gaan en daar te kijken bij de kringloop?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We hadden hier ook een soort kringloopgebeuren, maar dan wel particulier. In eerste instantie vond ik het wel aardig en redelijk geprijst. Maar toen het ging lopen, gingen ook de prijzen omhoop. Ik was op een gegeven moment op zoek naar (oude) gordijnen om de garage aan te kleden voor een feestje van de oudste. Gevonden bij deze kringloop en trots naar de kassa gelopen. Bleken ze €12,50 voor elke baan te willen hebben. Het waren twee gordijnen, elk had 3 banen en dat zou me dan €75 euro gaan kosten. Ik heb ze gevraagd of ze wel wisten wat ze voor deze gedateerde gordijnen vroegen en of dat niet wat belachelijk veel was. Ik kreeg niet echt een antwoord en heb ze op de toonbank laten liggen. Belachelijk, bij de Kwantum kan voor €75 euro al mijn ramen stofferen en dan heb ik nieuw!. Ik ben er nooit meer geweest.
    Wat niet wegneemt dat er natuurlijk genoeg wel leuke en betaalbare kringloopwinkels zijn. Alleen ik moet ze nog wel vinden.
    Gr. Frisse Starter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bezoek meerdere kringlopen in de buurt. 1 Ervan daar denken ze ook dat ze het licht gezien hebben. Is niet leuk meer als je die prijzen ziet. Gelukkig zijn daar de oude kettingen nog niet zo duur. Daar ga ik vaak voor, ik haar ze uit elkaar en maak er weer mooie nieuwe exemplaren van.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.