dinsdag 28 juni 2011

Reclames en kortingen

Ik heb er al eerder over geschreven, maar ik kan er niet genoeg op hameren om vooral je kassabonnetjes na te kijken. Vaak staan de normale boodschappen wel goed geprijsd, maar niet de reclames en kortingen. Met name met de kortingen gaat het echt heel vaak mis. Zeker 1 op de 3 bonnen zijn niet goed heb ik gemerkt en is de korting niet verwerkt. Allemaal in het voordeel van de supermarkt! Bij de ene supermarkt is het erger dan bij de andere. Wees dus alert en kijk je bonnen na!

Vandaag had ik bijvoorbeeld weer € 1,50 gekregen omdat de kassa de korting niet had berekend van de 2e voor de helft van de prijs en van een kortingsticker. Op het eind van het jaar kom ik op een aardig bedrag uit wat ik allemaal terug heb gekregen door zelf naar de servicebalie te stappen omdat de kassabon weer eens niet klopt. Daarvan kan ik zeker een keer per jaar 'gratis' boodschappen van doen. Kleine beetjes maken tenslotte 1 groot bedrag samen.
Tel al die bedragen maar eens op van iedereen die boodschappen gaan doen en die daar niet naar vragen. Stel je komt op pak weg 25 euro per gezin per jaar. Dat zijn dan toch heel veel euro's per jaar die de supers zo in hun zakken stoppen! Ok er wordt ook veel gestolen, maar daar hoef jij en ik toch niet dubbel voor te betalen? Als ik een actieproduct koop, is dat niet voor niets. Ik wil iets nieuws proberen met het risico dat ik het helemaal niet lekker vind en na een hapje al weg doe. Dan is het fijn om een actieprijsje te betalen. Of ik koop een duur product wat is afgeprijsd of een artikel wat aan de houdbaarheidsdatum zit en daardoor aantrekkelijker is geworden direct diezelfde dag nog te nuttigen. Maar dan moet niet het volle pond ervoor betaald worden met toch een kortingsticker op. Nee, dan klopt er toch echt iets niet.

Voor dit jaar zit ik al op zo'n 20 euro wat ik terug heb gekregen bij de balie en wat dus niet klopte aan kassabonnen! Het is dus echt de moeite waard om ze na te kijken!

11 opmerkingen:

  1. Heel verstandig dat je het nakijkt!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk de bon tegenwoordig altijd na.Vroeger glipte er nog wel eens geld doorheen, maar nu niet meer!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja je hebt helemaal gelijk het heeft mij vorigjaar een keer 50, euro opgeleverd
    Het pakje karbonade wou niet scannnen dus per ongeluk voor 54 euro aangslagen ipv 5.40 Man en ik hadden zoiets van dit kan niet en kaasiere ook nog dom kijken bij onze super is geen service balie Maar ze heeft wel haar excuus aan geboden en ik mijn geld terug 50,-is wel bij ormale bodschappen het wek budget liefst zellf nog iets minder.
    Dus altijd blijven opletten .Je kunt hier echt mee verdienden.En vele kleintjes maken ook het verschil voor jouw portomonee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ook altijd direct op het scherm van de kassa even mee. Ik heb in mijn hoofd welke artikelen in de aanbieding zijn en check die extra. Vaak leg ik die bijvoorbeeld als laatste op de band, zodat ik er ook echt de tijd voor heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien me hier al weer aankomen.....heb je haar weer! Haha. Maar goed, het is mijn geld.
    Laatst was er bij Kruidvat een actie 2+1 gratis op de vitamines. Aangezien de kinderen voorlopig toch extra vitamine D moeten volgens het consultatiebureau, leek me dat een goeie actie. Ik zocht nog twee cadeautjes uit voor verjaardagen, ik smokkelde een keer met snoepgoed en ik koos nog een zak kaarsjes. Nadat ik betaald had en de juffrouw zei dat ik echt de korting had gehad, keek ik de bon na...nee echt geen korting gehad. Dat was bijna 15 euro!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreemd,dat het zelden een fout in het voordeel van de klant is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het gekke is dat er tegenwoordig gevraagd wordt of je de bon mee wilt, ik zeg dan altijd: natuurlijk. Maar de meeste mensen willen de bon niet eens mee, en als je dan ziet dat de wagentjes goed vol liggen, zou ik voor de aardigheid juist die bon wel eens willen nakijken, maar dat maakt voor veel mensen blijkbaar niet uit. Nou,ik blijf op de kleintjes letten. Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klopt, je moet zelf goed opletten. Vooral met afgeprijsde artikelen en actie's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier bergen geld bij de servicebalie weggesleept. Blijkbaar moet ze mij altijd hebben. Het zijn echt bedragen om van te schrikken. En dan te denken dat het gros van de mensen niet eens een kassabon wil. Het lijkt meer op klantendiefstal dan winkeldiefstal. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar. Bij ons in het dorp vooral bij de AH het geval. Soms wordt je er dol van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik slaak ook altijd een diepe zucht: het is weer zo ver hoor ... Echt niet normaal zo vaak!
    Maar als e je bonnetjes niet nakijkt, heb je er ook geen weet van en de winst gaat naar de supers i.p.v. in jouw portemonnee!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.