maandag 20 januari 2014

Snoeischaren

Ik dacht dat ik de enige was...  Gelukkig niet dus. Ik verslind snoeischaren of het niks is. Ik had een oude geërfde en dat was de beste tot nu toe. Misschien al 40 jaar oud zelfs! De veer was een paar jaar geleden gebroken en dat is niet handig; hij kon niet meer op 'slot'.
Iedere keer werd ik weer verleid om een mooie nieuwe te kopen en die gaan maar amper een paar maanden mee, dat er van alles mee gebeurt dat ze het niet meer doen. Ik zag echter bij een vriendin ook een aantal hangen en ook allemaal stuk, die alleen nog maar bewaard werden voor de onderdelen. Diepe zucht.,.. ik ben dus niet de enige waar de snoeischaren zo snel stuk gaan!
Ik heb voor de zoveelste keer maar weer een snoeischaar gekocht... maar nu voel ik me tenminste geen onnozele hans meer die verkeerd met gereedschap omgaat...

5 opmerkingen:

  1. Ik moet de mijne eens goed schoonmaken en invetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hangen ook 3 snoeischaren die het niet meer doen zoals het zou moeten. Daarom was ik superrblij toen mijn dochter verleden week thuis kwam met een snoeischaar van Wolf uit de kringwinkel voor maar 0,50 Euro.
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuinders gebruiken al Jaren Felco (Zwitsers merk). Felco 2 is de standaard snoeischaar. Gaat jaren mee en je kan er ook stukken van kopen bij breuk. Is niet goedkoop 25 €. Ik heb de mijne al 25 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. <<<>>
    Weet je waar ik een van mijn laatste snoeischaren mee verpest heb? Met het knippen van drentse droge worst :-).

    Die worst was zo droog, dat zelfs de schaar er niet meer tegen kon LOL

    Toen heb ik de worst maar meegekookt in de erwtensoep. Was hij tenminste weer eetbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.