zondag 17 juni 2012

Kledingpatronen bestellen

Om en nabij 25 mei had ik veel zin om weer zelf kleding te maken. De patronentijdschriften werden erbij gehaald en datgene ik wilde maken, had nogal veel patronen op een blad staan en een beetje kriebelig veel omdat over te trekken. Nu heb ik nog nooit van mijn leven kant-en-klare patronen gekocht die je alleen nog maar hoeft uit te knippen, maar dit keer besloot ik daar wel een keer voor te gaan vanwege mijn ogen en de snelheid om te kunnen beginnen.  Ik besloot vooral de patronen te nemen waar er meer in een bestelling zaten om zo de prijs van één patroon toch nog te drukken. Verschillende patronen waren niet voorradig en dat zou nog extra 5 dagen duren, dus ik koos bewust voor patronen die op voorraad waren. Boven een bedrag was het zelfs bij die webshop annex echte winkel bovendien gratis verzending en dat zag ik wel zitten. Ook zou het binnen 24 uur in huis zijn. Dus na een uurtje dubben, maakte ik mijn keuze voor 4 patroonbestellingen wat in totaal dus 16 patronen waren die ik zo zou uit kunnen knippen. Valt beetje buiten mijn consuminderen, maar daar tegenover had ik hele goedkope stofjes en dan samen zou zo'n kledingstuk nog heel laag in prijs uitkomen.

Ik bestelde eind mei en wachtte af. Ik had er zin in en was volop met stofjes bezig welk ik zou gaan gebruiken. Echter na 2 dagen was er nog niks en bleek bij het nakijken van mijn order dat ze alsnog 1 patroon niet hadden en dat ik 5 dagen moest wachten. Nou zeg, dat was wel even een tegenvaller. Ik kies bewust wat op voorraad was. Mijn zin begon al danig te minderen toen het ook na die 5 dagen nog niet kwam.

Eindelijk vorige week krijg ik in de brievenbus een briefje van TNT dat mijn brievenbus te klein is en dat ze een dezer dagen het weer eens zouden proberen! Waarom niet meteen bij het postkantoor afgeven zodat ik het de volgende dag zelf kan halen? Bovendien wordt alles toch al in het portiek gegooid of gezet, waarom dit dan niet? Mijn brievenbus is maar 1 cm in hoogte kleiner en een zacht papieren patroon omvouwen is niet zo erg in een envelop.

Ik wacht en wacht en weet dus al van te voren dat ik er niet zal zijn als ze weer aanbellen, omdat ik een een baan heb en dus werk en daarom niet op tijd thuis ben als een postbezorger belt.

Eindelijk lag er dan afgelopen vrijdag weer een briefje ligt dat ze me niet thuis aantroffen en het de volgende werkdag na 13.00 uur af te halen is op het postkantoor.  Leuk dan is het zaterdag en na 13.00 uur is aar het potkantoorloket dicht. Dat wordt maandag en kan ik het nooit voor half 6 ophalen en wordt het dus dinsdag. Dat houdt dus in dat de post 12 dagen erover doet voor ik het kan ophalen! Hun vroegere systeem werkte wel iets beter! Niet thuis, hup briefje en ophalen de volgende dag, dan heb je het pakketje tenminste binnen 2, hooguit 3 dagen. Wat een gedoe allemaal zeg!

Nu wacht ik dus ruim 4 weken op een pakketje met vertraging van de winkel en van de post. Ik heb echt geen zin meer om nog iets per post te bestellen zo als TNT in het spel zit! Andere koeriers leveren veel sneller! Dank je wel TNT voor deze geweldig service weer! Je zal echt iets met spoed nodig hebben!

Mijn zin en tijd om kleding te naaien is inmiddels nu ook over en ben momenteel aan het verven geslagen..Al met al had ik het achteraf bezien toch beter zelf over kunnen trekken en/of tekenen dan bestellen! Dit doe ik echt geen tweede keer meer!

6 opmerkingen:

  1. Wat een sof! Om uit je vel te springen... Service deugt niet, niet alleen die van TNT, maar ook van de webwinkel die duidelijk had moeten zijn m.b.t. beschikbaarheid van de producten. Nu maar hopen dat het je dinsdag lukt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste marianne,
    ikzelf koop nooit kleding voor mezelf en mijn man.
    zelfs voor mijn zoon heb ik tot erg lang zelf kleding gemaakt.
    wel allemaal via dit soort patronen. maar ik koop ze altijd in amerika. daar zijn ze veel goedkoper, en vaak hebben ze aanbiedingen en de verzendkosten vallen ook mee. daarintegen is de levertijd zo'n 4 weken, maar ja dat had je nu ook ik heb er echt heel erg goede ervaringen mee. je betaald met je creditcard.
    mocht je intresse hebben kan ik het adres naar je mailen.
    met vr gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jenny,
      Bedankt voor je aanbod. Ik heb geen creditcard (wil deze ook ook eerlijk gezegd niet). In Amerika had ik ook al eens gekeken daarvoor, maar kon tot nu toe geen adresje daarvoor vinden via PayPal betalen. Ik ga de patronen maar weer zelf uitraderen van een blad of naknippen van een goedzittend kledingstuk.
      Groeten, Marianne

      Verwijderen
  3. Wat jammer,want zoiets is een domper op je enthousiasme.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Post uit België (waar wij wonen) naar mijn ouders en zus in Nederland doet er ook altijd 10 dagen over. Met verjaardagen moet ik daar goed rekening mee houden.

    Groetjes,
    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar. Is al jaren zo. Jaren geleden toen een oom van me uit België was overleden, kreeg ik de kaart pas na de begrafenis in de bus.

      Marianne

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.