woensdag 31 januari 2024

Goedkoop is duurkoop

 

Op de een of andere manier heeft de doucheslang bij ons boven geen lang leven. Ik had het nog niet gemerkt, maar het bleek bij navraag dat de dagen al geteld waren en het wachten was op wanneer. Nadat ik ingezeept was, vloog de slang eraf en moest ik rare capriolen uithalen om onder de straal in bad me af te spoelen. Een washandje deed de rest. Helaas kan ik tegenwoordig niet meer lekker in bad zitten, want het lukt me bijna niet om eruit te komen, omdat ik me nergens goed aan vast kan houden en opdrukken. Tja leeftijd he, dan krijg je dat. Gelukkig hebben we nog een douche beneden en die neem ik meestal. Echter met heel koud weer, ga ik liever boven douchen.

Mijn dochter had het al vaker vervangen en had bij de Action een nieuwe doucheslang gehaald. Alleen die van tegenwoordig hebben een plastic schroef i.p.v. eentje van messing. Ze draaide die dan ook zo naar de mallemoeren en gaf niet eens veel kracht. Dag, nieuwe doucheslang met schroef. Dan toch maar snel een duurdere op internet besteld met een schroefdop van messing want ze waren in de buurt niet in voorraad. Een stuk duurder, maar wel een betruwbaardere en hopelijk ook eentje die langer meegaat. Die van de douche beneden bv heeft zeker 40 jaar meegegaan. Boven was in 7 jaar inmiddels al 3x vervangen. Een dag later was de duurdere al in huis. Nog geen uur later was het gemonteerd. 

Toch wel mooi. Mijn dochter heeft mij altijd jaren geleden van alles zien doen met klussen. Gewoon proberen en als het niet lukt roepen we er wel iemand bij. Tegenwoordig doet zij dat ook. Zij zoekt het op op internet en hup klusje geklaard. Dat scheelt in dit geval voorrijden, materiaal en maakloon afgerond naar boven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.