zaterdag 3 februari 2024

Alweer?

Nou had ik onlangs schorseneren en rode kool in mijn wekelijks groentepakket, wat ik verwerkt heb voor de diepvries en nu zitten ze er weer bij. Dat wordt dan weer klaarmaken en in porties in de diepvries doen voor de keren ik alleen eet. Hier zijn ze niet verrukt van deze groenten. Ik ben zelf ook niet dol op schorseneren, maar dan denk ik altijd maar dat het goed is voor de afwisseling van vitaminen. 

Ik denk wel eens dat je gewoon moet eten wat de pot schaft, maar dan denk ik meteen aan vroeger wat ik zelf niet lustte en toch met kokhalzende tegenzin moest eten. Dus toch maar niet. Een gedeelte heb ik leren eten pas toen ik volwassen was zoals witte plakrijst (nu eet ik zilvervlies), ui en tuinbonen en meer. Ik kende vroeger helemaal geen paprika's of courgettes en kan ze nu niet meer wegdenken. De vele soorten pasta's van nu. Vroeger had je alleen ellenboog macaroontjes. Spaghetti heb ik toen nooit gegeten en pizza pas op vakantie in Italiƫ. Regenboog wortels, pastinaak, aardperen en zelfs champignons: kende ik niet, puur de seizoensgroenten en gekookte droge bonen stonden op het menu. Komkommer en zuurkool was er wel, maar dat lustte mijn moeder niet dus heb ik toen nooit gegeten.

Ik ga ze morgen verwerken. Tot nu toe is het heel goed gegaan met de groenten uit het groentepakket dat ze allemaal op zijn gegaan of verwerkt. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.