dinsdag 6 februari 2024

Carina II

Ik heb een kleine A5 map naast mijn naaimachine liggen en schrijf daar dingen in op als ik wat heb uitgeprobeerd. Ik beschrijf de naaivoetjes welke steekbreedte- of lengte ik daarbij gebruikt, welke stof enz. Bij mijn andere machine heb ik allerlei stukjes stof in een plastic hoesje in een mapje gedaan zodat je het resultaat ziet met de beschrijving ernaast.

Dat leek me voor deze machine ook wel handig. Ik heb wat 'probleempjes' die je kunt tegenkomen, vermeld, zoals rare geluiden als het pinnetje van het spoeltje niet is teruggeduwd of herhalingen als het slotje erop zit. Erg handig mijn tweede mapje!

Zo heb ik een oude kapotte theedoek in vieren geknipt voor vaatdoekjes en heb meteen wat steken uitgeprobeerd voor zomen. Er is een lockvoetje bij waar het vrij goed lijkt op de afwerking van een lockmachine. Als deze smaller dan de standaard wordt gezet, lijkt het echt professioneel. Maar ach het zijn maar oud vaatdoekjes he. Heerlijk dat rommelen en uitproberen. Ik heb dat gemist! Maar ik ga dit beslist weer vaker doen. Ik heb nog een grote stapel liggen voor reparaties.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.