woensdag 27 maart 2024

Playmobil sorteren

 

Jaren geleden, toen mijn kleindochter nog veel te klein was voor Playmobil, heb ik voor een goed doel (katten) een hele grote doos vol Playmobil gekocht voor een aardig bedrag. Er zat heel wat in de doos en de nieuwwaarde zal zeker aan de 300 euro hebben gezeten als het niet meer was. Ik betaalde een fractie, maar het was een groot bedrag voor het kattendoel.

Mijn dochter en ik hebben nog een poging toen gedaan om alles uit te zoeken na het schoonmaken, maar het waren teveel pakketten om dat goed te doen. We hebben de grote stukken weer in een kleinere doos gedaan en alles gesplitst in groen (bomen, planten, bladeren), poppetjes, dieren en ander klein spul in ziplockzakken in een andere doos. Dit alles op de vliering gezet.

Vorig jaar hadden we het mijn kleindochter al laten zien, maar ze toonde weinig interesse. Nu ze 7,5 is en ook graag met legopakketjes bouwt, afbreekt en weer opnieuw opbouwt, vond ze het ineens geweldig. Ze kan er geen genoeg van krijgen en is erg enthousiast als er weer iets compleet is om ermee te kunnen spelen. Als eerste had ze een sfinx en mummie 'compleet' (op wat heel klein spul na) en daarna ging ze zelf een jungle bouwen met wilde dieren, gevolgd door een dierenkliniek. Er ligt nog veel in de doos wat we eerst op internet moeten opzoeken wat het is: piratenschip, rotsformatie van het een of ander enz. enz. 

Ik ga de komende tijd wat zakken naaien in het formaat van ongeveer een kussensloop of de helft om het nu allemaal gesplitst en stofvrij te kunnen bewaren in een plastic box. Ik wist al niet wat ik met een jungle stofje moest doen uit een verrassingspakket, nu wel :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.